Jemputan Menjadi Penulis di JCM

Salam sejahtera semua,

Alhamdulillah, dengan izin Allah dapat juga menubuhkan blog untuk mengumpulkan seberapa banyak kaum etnik berbangsa JAWA yang saya percaya kumpulan ini banyak bersama-sama membangunkan dari segi penggerak ekonomi,pendidikan malah ke peringkat penggubal undang-undang.


Maka dengan itu, saya ingin membuka peluang untuk bersama-sama saya menulis di dalam blog " Javanese Community Malaysia" ini sebagai wadah untuk pemangkin semangat untuk bukan saja anak JAWA, malahan meliputi setiap lapisan masyarakat/golongan bangsa di Malaysia ini.


Dengan lafaz bismillah, saya membuka peluang ini kepada sesiapa yang ingin berkongsi pendapat/idea/kritikan di dalam blog ini ke alamat email :-

Email : javanesemalaysia@gmail.com

sekian, terima kasih.

Wednesday, December 30, 2009

Bahasa Jawa dalam lagu kontemporari





Salam untuk JCM semua,

arek omong jowo keneng orak?hehe, keneng la yo, wes melbu blog jowo,pandey2 lah
arek boco kepiye.. Aku delok neng Youtube awan awan kie,gole`ie lagu jowo lah,akeh hey
lagu jowo kie teko seko Indonesia, wes neng kono asaley jowo kan, yo akeh! :)

Rentak lagu kie podo seng lagu bioso kurung`u neng radio,bahasa ney kui.. JOWO! Bahasa
jowo saiki, boh lah neng kene bocah2 jowo isin kok arek omongan jowo,orak ngaku tapi raei ney ketara banget raei jowo.. :)



Digg Google Bookmarks reddit Mixx StumbleUpon Technorati Yahoo! Buzz DesignFloat Delicious BlinkList Furl

0 comments: on "Bahasa Jawa dalam lagu kontemporari"

Post a Comment